top of page

Návštěvnost turistických cílů v roce 2016

Zdrojem textu níže je tisková zpráva agentury Czechtourism. Návštěvníkem bývá obvykle myšlena osoba, která provede návštěvu nebo třeba více návštěv. Níže uvedená čísla, by se měla týkat počtu provedených návštěv, nikoliv návštěvníků možná i přesnější definice by byla počet prodaných vstupenek .... nebo? Třeba lanovka na Petřín slouží stovkách (možná pár tisícům) lidí jako pravidelný dopravní prostředek a díky nim je z ní číslo 2 v pořadí turistických cílů podle počtu návštěvníků.

Nezválcoval by Pražský hrad třeba turistický cíl OC Smíchov? Taky tam chodí rodiny s dětma, jako třeba do AquaPalace. ... viz článek o novém fenoménu trávení volného času.

 

Tisková zpráva agentury Czechtourism


Pražský hrad, Jitka Krásová Turistika.cz
Pražský hrad, Jitka Krásová Turistika.cz

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem roku 2016 byl Pražský hrad, kam zavítalo celkem 2,1 milionu návštěvníků, což bylo meziročně o 12 % více. Polepšily si i další cíle turistů. U deseti nejnavštěvovanějších památek Česka rostla návštěvnost často i dvouciferným tempem. Vyplývá to z žebříčku návštěvnosti turistických cílů, který sestavila agentura CzechTourism.

Na druhé příčce se stejně jako loni umístila lanová dráha na Petřín. Ta za loňský rok svezla téměř 1,8 milionu návštěvníků, což bylo o 19 % více než v roce předchozím. Významný nárůst zaznamenala i většina dalších objektů v první desítce. Například pražské ZOO, která skončila na třetím místě, vzrostla meziročně návštěvnost o 10 %, na celkových 1,4 milionu návštěvníků.

Do žebříčku nejnavštěvovanějších památek Česka se promítlo i postupné rozšiřování portfolia dotazovaných objektů. V první desítce se tak vloni nově objevil Aqualand Moravia.

"Aktuálně zjišťujeme návštěvnost téměř 600 objektů z celé republiky a postupně se snažíme databázi doplňovat. Kromě kulturních památek a hradů či zámků sledujeme i návštěvnost technických památek, některých zážitkových atrakcí, ale třeba i jaderných elektráren," uvedla Markéta Vogelová, ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism.

U převážné většiny objektů letos podle Vogelové návštěvnost rostla, mnohdy i o desítky procent. Pokles počtu návštěvníků se objevil jen zřídka, a zpravidla souvisel se změnou organizace prohlídek, či způsobu počítání návštěvníků. Ty totiž každý objekt počítá trochu jinak.

"Základem je zpravidla počet prodaných vstupenek. V závislosti na marketingové politice konkrétního objektu se dále započítávají například návštěvníci různých akcí, některé objekty mají více návštěvnických okruhů, nebo třeba vykazují souhrnně návštěvnost více poboček provozovaných například jedním muzeem," přibližuje Vogelová. Zcela sjednotit způsob počítání návštěvníků podle ní není proveditelné. CzechTourism se proto orientuje hlavně na sledování trendů v čase, nikoliv na vzájemné pořadí objektů, které je vzhledem k odlišné metodice spíše orientační.

Více informací:

Mgr. Martina Fišerová, Vedoucí tiskového oddělení ČCCR - CzechTourism

725768422, e-mail: fiserova@czechtourism.cz

Poznámka pro editory: Žebříček návštěvnosti turistických cílů je sestavován na základě sledování návštěvnosti téměř 600 nejnavštěvovanějších turistických objektů. Seznam přesto není vyčerpávající a některé objekty v něm mohou chybět. U rozsáhlejších areálů je uváděna celková návštěvnost, nebo návštěvnost jednotlivých objektů podle toho, jaká data provozovatel poskytl. Žebříček má pouze orientační charakter a neslouží k hodnocení výkonnosti jednotlivých objektů. Žebříček reflektuje návštěvnost domácích i zahraničních turistů.




16 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Commentaires


Nové příspěvky

B2B Travel blog

bottom of page