Jak virtuální realita prodává pobyty



Před několika lety jsme umístili odkaz na prodej pobytu o 360° videa hotelu v Dubaji. I přes to, že nebylo nijak profesionálně zpracované, generuje stále každý rok na Youtube tisice organických zhlédnutí a přes odkaz na booking.com lidé rezervují pobyty. Ještě lépe pomáha prodeji ubytování virtuální prohlídka.


360° Virtuální prohlídka hotelu


Jsou to 360° fotografie nebo videa propojené pomocí funkce teleportace. Jako divák se můžete podívat kamkoliv po hotelu a před provedením rezervace si prohlédnout pokoje, vybavení i veřejné prostory. A to velmi podrobně, ve VR brýlích / headsetu prakticky jako byste tam byli.


Virtuální prohlídku můžete prezentovat prostřednictvím webového prohlížeče, VR head setů jako je Oculus Go, Rift nebo Quest/Quest2 nebo snadno i přes mobil a cardboard.


S velmi nízkými náklady si tak můžete nechat vytvořit VR 360° video a virtuální prohlídku a změnit diváka na zákazníka.


TIP: virtuální realita a VR headsety a zařízení

Zvýšení online rezervací a návštěvnosti webu

Provozovatelé hotelů a restaurací mají s použitím virtuální reality více onbline rezervací a prodejů, protože 360° videa a virtuální prohlídky poskytují potenciálním zákazníkům pohlcující zážitek z prohlídky zařízení a pokojů, lépe vnímají skutečné rozměry, např. velikost pokoje, prostor v restauraci, u recepce apod.

  • Google analyzoval výkon virtuálních prohlídek ze 147 restaurací v New Yorku. „Při virtuální prohlídce by 50 % online návštěvníků kliklo a provedlo rezervaci. Zúčastněné restaurace nakonec zaznamenaly nárůst online rezervací o 30 %.

  • 360 prohlídky nejen pomáhají přivést potenciální zákazníky na váš web, ale také prodlužují dobu, kterou na vašem webu stráví. Stránka s 360° virtuální prohlídkou a interaktivními médii získá o 40 % více zobrazení než stránka konkurence, která postrádá média (Pew Internet Life Study). Webové stránky s virtuálními prohlídkami jsou zobrazovány 5–10krát déle než ty, které virtuální prohlídky nemají.

Velké hotelové skupiny generují nárůst přímých rezervací po vytvoření 360° obsahu.

  • Hotelový řetězec Radisson zavedl virtuální prohlídky pro řadu svých poboček po celém světě a dosáhl 135% nárůstu online příjmů ve výši 7 200 USD na hotel za měsíc oproti těm, které virtuální procházky nemají.

  • Další studie společnosti Omni Hotels zjistila, že když bylo online návštěvníkům nabídnuto 360 VR prohlídek, měli o 67 % vyšší pravděpodobnost, že si zarezervují pokoj online.

  • Během 12 měsíců dokázala společnost West Hotels by Hilton získat více než 250 000 zhlédnutí a zvýšit počet rezervací pokojů o 7 % díky použití 360 videí.

Sociální média a online marketing


Virtuální prohlídky a 360° obsah lze sdílet na Facebooku prostřednictvím různých kanálů. Facebook vám umožňuje nahrávat 360° obsah přímo; takže jej můžete sdílet jako organický příspěvek nebo jej propagovat svému publiku jako placenou reklamu.


360° videa prokazatelně zvyšuje online zapojení. 360° videoreklamy organicky získávají o 46% více zhlédnutí a o 41 % více interakcí (sdílení, odběratelé) než standardní video, uvádí studie společnosti Google.


Příklad 360° videa z úvodu článku:


Video nebylo nikdy propagováno, postprodukce - úprava natočených záběrů trvala cca 15 min. (bylo to jen video pro kamarády, kde jsme se ubytovali)

  • 20 760 zhlédnutí (03/2021)

  • 69x to se mi líbí

  • 18x zakoupený pobyt


6 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Nové příspěvky

B2B Travel blog