top of page

Proč je Travel blog nezbytný pro turistické destinace?

Vyprávění příběhů neboli "Storytelling" je základem a důležitým pilířem marketingu každé destinace. Vytvořit příběh vaší destinace, nějak ji popsat a definovat je jedna věc, ale komunikovat to, je věc druhá. Můžete vytisknout a rozdat tisíce brožur, natočit úžasná, dynamická a dech beroucí videa, ale to, co lidi vždy zaujme, jsou „skutečné“ příběhy z vaší destinace, „konkrétní a opravdové“ zážitky, které tam mohou zažít, když tam jsou.


Vytváření výjimečného obsahu je klíčem k marketingu destinace


Vytváření výjimečného obsahu je to, co pomůže lidi zaujmout a ovlivnit je ve fázi výběru destinace pro jejich výlety, cesty a dovolené. Ve chvíli, kdy je zaujme váš příběh, začnou hledat na internetu další informace, zejména zkušenosti dalších lidí, recenze a komentáře. Budou se ptát svých přátel, kolegů a známých na jejich zážitky a zkušenosti z návštěvy a pobytu ve vaší destinaci.


"Něčí zážitek, zkušenost je nenahraditelná informace" .... to my víme moc dobře už dlouho a založili jsme na tom Vizi Turistika.cz a následně v roce 2007 spustili unikátní projekt Turistika.cz, dnes největší komunitní web českých turistů a cestovatelů.

Travel blog na Turistika.cz


Více než 3 500 turistů a téměř 100 destinací nebo organizací aktivně využívá svůj Travel blog. Celkem přidali přes 103 000 příspěvků (tipy na výlety, trasy, zajímavá místa, praktické rady, cestopisy nebo testy a recenze).


Výhody Travel blogu Turistika.cz pro destinace

  • Snadné vkládání článků a fotogalerií, včetně umístění na mapu

máte na výběr několik kategorií pro vaše zážitky a zkušenosti a možnost naplánovat zveřejnění vašich příspěvků

  • Podrobné statistiky a přehled

zobrazování příspěvků, výdělků z reklamy u jednotlivých příspěvků, reakce a hodnocení čtenářů

  • Dlouhodobá propagace se stále narůstajícím marketingovým zásahem

Na rozdíl od sociálních sítí, kde je životnost vašeho zveřejněného obsahu jen pár hodin, tak na Turistika.cz postupně a dlouhodobě oslovujete více a více čtenářů. Například tipy a inspirace pro zimní dovolenou u vás budou každý rok aktuálním tématem a inspirací pro stovky tisíc čtenářů Turistika.cz.

  • Chytrý a efektivní způsob jak investovat váš marketingový rozpočet

Publikujete příspěvky na jednom z největších webů v česku, kde hledá inspiraci na výlet, dovolenou a aktivní trávení volného času 4 500 000 lidí ročně. Odkazy v článcích vám přímo zvyšují návštěvnost vašich stránek a zároveň pomáhají SEO - lepšímu zobrazení vašeho webu ve vyhledávačích a růstu návštěvnosti z nich.


Získáváte tak velmi kvalitní návštěvnost se zájmem o vaši destinaci , což vám dává příležitost přeměnit návštěvníky webu na skutečné návštěvníky vaší destinace.





Jak vytvořit strategii blogování


Než začnete svůj blog aktivně využívat, je důležité mít jasnou představu o tom, jaký je účel blogu a jak bude spravován. Strategie blogování je zejména o nastavení pravidel pro publikaci příspěvků, abyste zajistili neustálou propagaci značky vaší destinace, příspěvky byly dlouhodobě poutavé a atraktivní a odkazy podporovali prodej pobytů a služeb na vašem webu nebo vašich partnerů.

Stanovte si cíle

Jako každá marketingová aktivita má svůj cíl, je důležité, aby jste měli jasnou představu o tom, čeho chcete, aby váš blog dosáhl. Jak může Travel blog a pomoci k prodeji služeb nebo pobytů na vašem webu?

Blog má sílu přesvědčit potenciální návštěvníky, aby si zakoupili (ubytování, výlety, vstupenky na atrakce atd.), a je také efektivním nástrojem, jak získat pravidelné čtenáře vašeho Travel blogu nebo odběratele e-mailových newsletterů vaší destinace – což vám dává více příležitostí k pravidelné interakci s návštěvníky


Redakční kalendář

Druhým krokem vaší strategie je vytvořit redakční kalendář. To bude sloužit jako vodítko pro příběhy a zajistí, že pokryjete všechna hlavní témata a zkušenosti v regionu. Nepochybně budete mít spoustu potenciálních příběhů, ale zkuste myslet trochu mimo hlavní a otřepaná témata, ponořte se hluboko do toho, co váš region táhne a jaké příběhy přimějí lidi navštívit!


Zajišťování zdrojů

Víme, že v organizacích cestovního ruchu jsou omezené zdroje, a ano, psaní blogových příspěvků vyžaduje čas, energii a dovednosti. Existuje však několik taktik zdrojů, které byste mohli zvážit při navrhování strategie svého blogu.


Vytvořte obsah interně

První a nejzřejmější možností, pokud jde o zdroje vašeho blogu, je vytvořit obsah interně. S odkazem na svůj redakční kalendář můžete vytvářet příspěvky pomocí následujících nápadů na řazení obsahu:

  • Rozhovor s provozovateli významných nebo nových služeb – můžete to využít i jako službu vašim partnerům nebo placenou nabídku PR propagace.

  • Sestavte itinerář pobytu pro různé cílové skupiny – co může dělat rodina 2 dospělých a 2 dětí ve vaší destinaci na 1 den/3 dny, tematické pobyty - cyklo, lyžování, památky, apod.

  • Využijte výletů, míst a tras, které už popsali zkušení turisté ve vaší destinaci a využijte je do svých příspěvků (např.: TOP 10 tras na kole, apod.)


Sdílejte svůj blog

Nemá smysl vytvářet všechen tento výjimečný obsah a zveřejňovat jej na blogu, pokud jej nesdílíte široko daleko! Takže součástí blogovací strategii je i propagace / zviditelnění Travel blogu a příspěvků.


Možnosti propagace Travel blogu a příspěvků:

  • sdílet je na svých účtech na sociálních sítích

  • odkazujte na ně ve svém e-newsletteru pro návštěvníky

  • umístěte je do vašich časopisů a reklamních brožur, obraťte se na regionální weby a media, zda příspěvek zveřejní

  • motivujte své partnery, aby sdíleli obsah na svých sociálních sítích, formou upoutávek na svých webech nebo ve svých provozovnách.

59 zobrazení0 komentářů

Comments


Nové příspěvky

B2B Travel blog

bottom of page