top of page

Proč je Travel blog nezbytný pro turistické destinace?

Vyprávění příběhů neboli "Storytelling" je základem a důležitým pilířem marketingu každé destinace. Vytvořit příběh vaší destinace, nějak ji popsat a definovat je jedna věc, ale komunikovat to, je věc druhá. Můžete vytisknout a rozdat tisíce brožur, natočit úžasná, dynamická a dech beroucí videa, ale to, co lidi vždy zaujme, jsou „skutečné“ příběhy z vaší destinace, „konkrétní a opravdové“ zážitky, které tam mohou zažít, když tam jsou.


Vytváření výjimečného obsahu je klíčem k marketingu destinace


Vytváření výjimečného obsahu je to, co pomůže lidi zaujmout a ovlivnit je ve fázi výběru destinace pro jejich výlety, cesty a dovolené. Ve chvíli, kdy je zaujme váš příběh, začnou hledat na internetu další informace, zejména zkušenosti dalších lidí, recenze a komentáře. Budou se ptát svých přátel, kolegů a známých na jejich zážitky a zkušenosti z návštěvy a pobytu ve vaší destinaci.


"Něčí zážitek, zkušenost je nenahraditelná informace" .... to my víme moc dobře už dlouho a založili jsme na tom Vizi Turistika.cz a následně v roce 2007 spustili unikátní projekt Turistika.cz, dnes největší komunitní web českých turistů a cestovatelů.

Travel blog na Turistika.cz


Více než 3 500 turistů a téměř 100 destinací nebo organizací aktivně využívá svůj Travel blog. Celkem přidali přes 103 000 příspěvků (tipy na výlety, trasy, zajímavá místa, praktické rady, cestopisy nebo testy a recenze).


Výhody Travel blogu Turistika.cz pro destinace

  • Snadné vkládání článků a fotogalerií, včetně umístění na mapu

máte na výběr několik kategorií pro vaše zážitky a zkušenosti a možnost naplánovat zveřejnění vašich příspěvků

  • Podrobné statistiky a přehled

zobrazování příspěvků, výdělků z reklamy u jednotlivých příspěvků, reakce a hodnocení čtenářů

  • Dlouhodobá propagace se stále narůstajícím marketingovým zásahem

Na rozdíl od sociálních sítí, kde je životnost vašeho zveřejněného obsahu jen pár hodin, tak na Turistika.cz postupně a dlouhodobě oslovujete více a více čtenářů. Například tipy a inspirace pro zimní dovolenou u vás budou každý rok aktuálním tématem a inspirací pro stovky tisíc čtenářů Turistika.cz.

  • Chytrý a efektivní způsob jak investovat váš marketingový rozpočet

Publikujete příspěvky na jednom z největších webů v česku, kde hledá inspiraci na výlet, dovolenou a aktivní trávení volného času 4 500 000 lidí ročně. Odkazy v článcích vám přímo zvyšují návštěvnost vašich stránek a zároveň pomáhají SEO - lepšímu zobrazení vašeho webu ve vyhledávačích a růstu návštěvnosti z nich.


Získáváte tak velmi kvalitní návštěvnost se zájmem o vaši destinaci , což vám dává příležitost přeměnit návštěvníky webu na skutečné návštěvníky vaší destinace.





Jak vytvořit strategii blogování


Než začnete svůj blog aktivně využívat, je důležité mít jasnou představu o tom, jaký je účel blogu a jak bude spravován. Strategie blogování je zejména o nastavení pravidel pro publikaci příspěvků, abyste zajistili neustálou propagaci značky vaší destinace, příspěvky byly dlouhodobě poutavé a atraktivní a odkazy podporovali prodej pobytů a služeb na vašem webu nebo vašich partnerů.

Stanovte si cíle

Jako každá marketingová aktivita má svůj cíl, je důležité, aby jste měli jasnou představu o tom, čeho chcete, aby váš blog dosáhl. Jak může Travel blog a pomoci k prodeji služeb nebo pobytů na vašem webu?

Blog má sílu přesvědčit potenciální návštěvníky, aby si zakoupili (ubytování, výlety, vstupenky na atrakce atd.), a je také efektivním nástrojem, jak získat pravidelné čtenáře vašeho Travel blogu nebo odběratele e-mailových newsletterů vaší destinace – což vám dává více příležitostí k pravidelné interakci s návštěvníky


Redakční kalendář

Druhým krokem vaší strategie je vytvořit redakční kalendář. To bude sloužit jako vodítko pro příběhy a zajistí, že pokryjete všechna hlavní témata a zkušenosti v regionu. Nepochybně budete mít spoustu potenciálních příběhů, ale zkuste myslet trochu mimo hlavní a otřepaná témata, ponořte se hluboko do toho, co váš region táhne a jaké příběhy přimějí lidi navštívit!


Zajišťování zdrojů

Víme, že v organizacích cestovního ruchu jsou omezené zdroje, a ano, psaní blogových příspěvků vyžaduje čas, energii a dovednosti. Existuje však několik taktik zdrojů, které byste mohli zvážit při navrhování strategie svého blogu.


Vytvořte obsah interně

První a nejzřejmější možností, pokud jde o zdroje vašeho blogu, je vytvořit obsah interně. S odkazem na svůj redakční kalendář můžete vytvářet příspěvky pomocí následujících nápadů na řazení obsahu:

  • Rozhovor s provozovateli významných nebo nových služeb – můžete to využít i jako službu vašim partnerům nebo placenou nabídku PR propagace.

  • Sestavte itinerář pobytu pro různé cílové skupiny – co může dělat rodina 2 dospělých a 2 dětí ve vaší destinaci na 1 den/3 dny, tematické pobyty - cyklo, lyžování, památky, apod.

  • Využijte výletů, míst a tras, které už popsali zkušení turisté ve vaší destinaci a využijte je do svých příspěvků (např.: TOP 10 tras na kole, apod.)


Sdílejte svůj blog

Nemá smysl vytvářet všechen tento výjimečný obsah a zveřejňovat jej na blogu, pokud jej nesdílíte široko daleko! Takže součástí blogovací strategii je i propagace / zviditelnění Travel blogu a příspěvků.


Možnosti propagace Travel blogu a příspěvků:

  • sdílet je na svých účtech na sociálních sítích

  • odkazujte na ně ve svém e-newsletteru pro návštěvníky

  • umístěte je do vašich časopisů a reklamních brožur, obraťte se na regionální weby a media, zda příspěvek zveřejní

  • motivujte své partnery, aby sdíleli obsah na svých sociálních sítích, formou upoutávek na svých webech nebo ve svých provozovnách.

61 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page