top of page

Kampaň na podporu turismu ve středních Čechách zasáhla miliony lidí doma i v zahraničí

  • Obrázek autora: Jaknaturisty.cz
    Jaknaturisty.cz
  • před 6 dny
  • Minut čtení: 3

Kampaň na podporu turismu ve středních Čechách zasáhla miliony lidí doma i v zahraničí



29. 10. 2025, Praha – Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) představila i letos jednu z nejkomplexnějších kampaní na podporu cestovního ruchu v regionu. Jejím cílem bylo oslovit nejen české, ale i zahraniční návštěvníky a ukázat, že střední Čechy jsou atraktivní destinací po celý rok – pro rodiny, páry i individuální cestovatele. Kampaň byla realizována v několika vlnách a využívala široké spektrum komunikačních kanálů a témat.


Největší část letošní kampaně byla od začátku roku věnována turistickému produktu „Pustit k vodě“, který propojuje relaxaci na vodě a v okolí vody. Tento koncept se promítl do outdoorové prezentace – od billboardů umístěných na frekventovaných silnicích, přes vizuály v příměstských vlacích, stanicích metra, až po veřejné prostory v centrech měst. Z vyhodnocení GSM dat vyplývá, že tuto kampaň vidělo více než 2,5 milionů lidí.


„Kreativa pracovala s fotografiemi a motivem uvolnění, klidu a zážitků. Produkt Pustit k vodě byl podpořen také kampaní na rádiu Evropa 2 nebo videospoty v pořadu Minutka z vody s Vávrou Hradilkem v České televizi,“ říká Veronika Štičková, vedoucí marketingového oddělení SCCR. 


Další kampaň, zaměřená na produkt Pustit k vodě, je od léta do konce roku k vidění v nejnavštěvovanějším místě středních Čech, kterým je aquapark Aquapalace Praha Čestlice. Kromě oslovení návštěvníků aquaparku zaznamenali reklamu i hosté hotelu, kteří pocházejí zejména z okolních států.

 

Hudba, pohyb, inspirace

Letos v kampani nechyběla ani další témata – například z oblasti aktivní turistiky. Kromě podpory pěších a cyklovýletů, nejenom v průvodci Na kole a pěšky, se SCCR zaměřila na letošní novinku – propagaci hudebních míst. Na toto téma běží celoročně reklama v online prostoru, podpořená printovými časopisy a PR. „Součástí zahraniční propagace hudebních míst byla zveřejněna série článků na renomovaném britském portálu Bachtrack.com, který patří mezi nejvýznamnější weby věnované klasické hudbě a kulturnímu turismu. Právě zde jsme publikovali články představující hudební místa spjatá s významnými skladateli Bedřichem Smetanou a Antonínem Dvořákem,“ doplňuje Veronika Štičková. 

 

Významnou součástí tuzemské kampaně byla spolupráce s portálem TN.cz televize Nova, kde se turistické cíle středních Čech představily v rámci nové cestovatelské rubriky „Česko Offline“. Články a reportáže přiblížily široké veřejnosti různá místa regionu – od přírodních krás a památek po méně známé lokality, které lákají k objevování mimo hlavní turistické trasy.

 

Nedílnou částí propagace regionu je každoročně spolupráce s českými influencery, kteří pomohli oslovit široké publikum na sociálních sítích. „Letos jsme zapojili Úžasná místa, která na Instagramu dlouhodobě inspirují k objevování krás Česka, i oblíbené Kluky z Prahy, kteří v listopadu představí své tipy na výlety „za město veřejnou dopravou“. Cyklo nadšenec Michal Kamermeier ukázal region z pohledu cykloturistiky, zatímco Lukáš Hejlík se svou Gastromapou upozornil na gastro tipy a lokální podniky středních Čech,“ uvádí Veronika Štičková.

 

Od května do října podpořila SCCR také přehled kulturních akcí v regionu pod názvem Středočeské kulturní léto. Více než 70 akcí navštívilo na 7 tisíc návštěvníků, kteří si dopřáli divadlo pod širým nebem, koncerty nebo program letních kin.

 

Zájem zahraničních návštěvníků

 

Ve spolupráci s CzechTourism běží do konce listopadu také online videokampaň na zahraničních trzích - zejména na sociálních sítích a Youtube v Nizozemí, Belgii, Maďarsku, Velké Británii, Dánsku, Švýcarsku, Německu, Rakousku a Polsku. Kampaň každoročně zaznamená vysoký dosah, s miliony zobrazení, výrazným nárůstem interakcí a zvýšenou návštěvnost destinačního webu www.strednicechy.cz.

 

Už třetím rokem využívá SCCR také digitální reklamu na Slovensku. Od června do října se na bratislavském autobusovém nádraží Nivy a jeho terminálu objevily video spoty středních Čech a velká LED tabule v hlavním vestibulu. V prostorách úschovny zavazadel byly umístěny také polepy s reklamou regionu. Bratislavskou kampaň mohlo zaznamenat více než 20 milionů cestujících.


Součástí zahraniční komunikace je letos na jaře a před Vánoci také printová a online inzerce v předních britských titulech – The Telegraph, The Independent a National Geographic UK. Zahraniční kampaně doplnila i návštěva novinářů z několika zemí, a to v rámci press tripů, kterých SCCR zprostředkovala celkem 25.


„Zahraniční návštěvníky, především z okolních zemí, lákáme do regionu dlouhodobě. Nejpočetnější skupiny turistů k nám tradičně míří ze Slovenska, Německa, Polska a Rakouska. Pozitivním trendem je, že zájem roste napříč trhy. Například u Slovenska sledujeme stabilní nárůst v posledních letech, stejně tak u návštěvníků z Velké Británie a Severního Irska,” vysvětluje Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.

Porovnání počtu hosté a přenocování v hromadných ubytovacích zařízeních


Středočeský kraj, 2Q. 2025 (1. řádek) a 2Q 2024 (druhý řádek), zdroj: čsú

Hosté celkem

rezidenti

nerezidenti

Přenocování celkem

rezidenti

nerezidenti

382 499

293 553

88 496

800 117

615 184

184 933

371 993

290 510

81 483

774 136

602 947

171 189

Středočeský kraj, 1Q. 2025 (1. řádek) a 1Q 2024 (druhý řádek), zdroj: čsú

Hosté celkem

rezidenti

nerezidenti

Přenocování celkem

rezidenti

nerezidenti

194 125

151 014

43 111

405 489

307 006

98 483

201 922

152 691

49 231

433 843

320 903

112 940


Komentáře


bottom of page