top of page

Cestovní ruch v rovnováze: Konference ITB Berlin 2026 udává směr

  • Obrázek autora: Jaknaturisty.cz
    Jaknaturisty.cz
  • před 1 hodinou
  • Minut čtení: 4

ITB Berlin slaví 60 let a pod hlavním tématem „Leading Tourism into Balance“ (Vedení cestovního ruchu k rovnováze) se největší světový think tank v tomto odvětví zaměří na klíčové otázky, které budou utvářet budoucnost globálního cestovního ruchu. Od 3. do 5. března 2026 bude přibližně 400 předních mezinárodních řečníků na čtyřech pódiích v rámci 17 tematických bloků diskutovat o tom, jak mohou fungovat udržitelné obchodní modely při respektování přírodního prostředí.


Příští rok bude konference ITB Berlin Convention 2026 hledat odpovědi a strategie pro odvětví cestovního ruchu, které prochází transformací. Více než 400 mezinárodních řečníků se bude zabývat nejnovějšími trendy, představí výsledky výzkumu a scénáře a bude diskutovat o strategiích a možnostech dalšího postupu. Odborníci z významných společností, jako jsou Nathan Blecharczyk (spoluzakladatel a strategický ředitel Airbnb), Mitra Sorrells (senior viceprezidentka Phocuswright) a Bruce Poon Tip (zakladatel G Adventures), se podělí o exkluzivní poznatky o aktuálním vývoji trhu a strategických trendech. Frauke Fischer (odbornice na biologickou rozmanitost v podnikání) vysvětlí, proč je biologická rozmanitost klíčovým faktorem úspěchu pro budoucnost cestovního ruchu, zatímco Thor Pedersen (světový cestovatel a autor bestsellerů) vezme publikum na mimořádnou cestu kolem světa bez létání a otevře zcela nové perspektivy globálního cestování.


Umělá inteligence, nadměrný turismus a změna klimatu vyžadují přijetí opatření


Pod sloganem „Leading Tourism into Balance“ (Vedení cestovního ruchu k rovnováze) a se 17 tématickými bloky na čtyřech pódiích se konference ITB Berlin Convention 2026 zaměří na odvětví, které čelí stále složitějším problémům a potřebě vyvážit všechny druhy požadavků. Jak destinace řeší nadměrný turismus? Jaké příležitosti nabízí správa dat a umělá inteligence? Do jaké míry je nutná adaptace na klimatické změny? Dnešní výzvy vyžadují inovativní koncepty, které zahrnují širokou škálu zainteresovaných stran a cílů a zároveň slaďují odlišné stanoviska.


Mitra Sorrells (výkonná viceprezidentka pro obsah, Phocuswright) konference ITB Berlin © ITB Berlin
Mitra Sorrells (výkonná viceprezidentka pro obsah, Phocuswright) konference ITB Berlin © ITB Berlin

Podrobné analýzy s praktickou hodnotou


Akce ITB Transition Lab nabízejí podrobnou analýzu současných firemních strategií a po pozitivních ohlasech z loňského roku přicházejí s nově rozšířeným programem. Účastníci se mimo jiné zaměří na význam indexů a klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI) a budou diskutovat o tom, jak je lze vyhodnocovat pro praktické účely. Vstupenky jsou nyní k dispozici v prodejně vstupenek ITB Berlin. Nové ITB Deep Dives nabízejí hloubkovou analýzu nejnovějších témat. V tomto formátu se testují nové nápady, zpochybňují způsoby uvažování a vyvíjejí inovativní řešení – s cílem vytvořit konkrétní nápady a poznatky, které budou pro účastníky cenné ještě dlouho po skončení akce.


Širší spektrum témat a noví partneři


Pro hotelový a pohostinský průmysl rozšiřuje ITB Berlin Convention 2026 také svůj program: Hospitality Track začíná v úterý na ITB na Green Stage, pokračuje odpoledne a nabízí podrobnou analýzu nejnovějších vývojových trendů a inovací na eTravel Stage v rámci Hospitality Tech Track. Odborníci, mezi nimiž jsou Thomas Hertkorn (vedoucí online marketingu, a&o Hostels) a Renée Nicole Wagner (ředitelka společnosti Orascom Hotels Management AG), představí nejnovější trendy v oboru.


Díky společnosti Airbnb, oficiálnímu prémiovému partnerovi veletrhu ITB Berlin, budou součástí Hospitality Tracku další příspěvky a perspektivy, zatímco Peru, partner pro dobrodružné cestování, představí na veletrhu svůj turistický potenciál.


Zaměření na analýzu LGBTQ cestovatelů


Rozmanitost a tolerance v cestovním ruchu zůstávají důležitými tématy, o nichž bude ITB Berlin Convention 2026 i v příštím roce diskutovat na různých akcích a v rámci programu Diversity & Inclusion Track.


ITB Berlin již podruhé ve spolupráci s poskytovatelem služeb v oblasti řízení rizik v cestovním ruchu A3M Global Monitoring a Diversity Tourism provádí průzkum trhu zaměřený na rizika pro cestovatele z komunity LGBTQ, který zkoumá osobní názory a zkušenosti této cílové skupiny v destinacích. Odkaz na průzkum, který probíhá od prosince do dubna, najdete na: Survey.Lamapoll./ITB_LGBTQPlus_survey_2025_2026


Prodej vstupenek na veletrh ITB Berlin 2026 je již spuštěn. Včasní zájemci mohou využít slev a vstupenky pro odborné návštěvníky lze zakoupit za zvýhodněné ceny do 14. ledna 2026. Vstupenky na veletrh ITB Berlin a akreditace pro veletrh ITB Berlin 2026 opravňují k účasti na konferenci ITB Berlin Convention 2026.


Online akreditace pro zástupce tisku a blogery/tvůrce


Můžete se zaregistrovat online zde. Vezměte prosím na vědomí pokyny pro akreditaci. Po zpracování a schválení vaší žádosti obdržíte e-mail s PDF souborem obsahujícím vaši akreditaci, novinářský průkaz a osobní QR kód. Tento QR kód prosím předložte u vchodu. Vaše vstupenka je nepřenosná. Registrovat se a získat akreditaci můžete online nepřetržitě po celou dobu trvání akce.

O veletrhu ITB Berlin, konferenci ITB Berlin Convention a ITB 360°


ITB Berlin 2026 se bude konat od úterý 3. do čtvrtka 5. března jako B2B akce. Od roku 1966 je ITB Berlin předním veletrhem pro globální cestovní ruch. V roce 2026 oslaví své 60. výročí pod mottem „Objevte příběhy za 60 lety tradice“. Současně se bude konat konference ITB Berlin Convention s tématem „Leading Tourism into Balance“ (Vedení cestovního ruchu k rovnováze), na které se na čtyřech pódiích a v 17 tematických sekcích sejde 400 předních řečníků z oblasti obchodu, vědy a politiky, aby prozkoumali klíčové výzvy a příležitosti, které formují budoucnost tohoto odvětví. Na veletrhu ITB Berlin 2025 představilo 5 800 vystavovatelů z více než 170 zemí a teritorií své produkty a služby téměř 100 000 návštěvníkům. Díky ITB 360°, globálnímu inovačnímu centru fungujícímu 365 dní v roce, nyní ITB Berlin nabízí celosvětové turistické komunitě po celý rok informace v podobě odborných článků, podcastů a dalších inovativních formátů.


Další informace jsou k dispozici na adrese www.itb.com a v sekci ITB News & Insights & Social Media.

Komentáře


bottom of page