Zájem turistů o Orlické hory a Podorlicko stále roste

19.09.2018

Rychnov nad Kněžnou, 17.9.2018. Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko (DSOHP) je organizací oblastního destinačního managementu, která se již brzy zařadí do sítě certifikovaných společností pod Agenturou CzechTourism. Členskou základnu tvoří zástupci samospráv a podnikatelů. Právě počtem spolupracujících podnikatelů se organizace řadí na špici v republice. Společně se podílejí na propagaci regionu, služeb a produktů v oboru cestovní ruch.

Letošní propagace turistické oblasti Orlické hory a Podorlicko probíhala na internetu a v rádiích, a byla podpořena i stále oblíbeným tiskem, účastí na prezentačních akcích a veletrzích nebo novou letní motivační hrou po Zámcích na Orlici. Téměř půlminutový spot měl za cíl oslovit turisty v okolních regionech. Reklamní kampaň na internetu probíhala mimo jiné i na největším komunitním webu pro turisty - Turistika.cz a na sociálních sítích.

Jak hledají turisté Orlické hory na google.com

Podle služby Google Trends si turisté region Orlických hor pro své výlety i dovolené vyhledávali na internetu více než v předchozích letech. Mezi nejvíce hledané obce patřily Deštné v Orl. Horách, Rokytnice a Říčky, následované Bartošovicemi a Žamberkem. Z pohledu aktivit to bylo ubytování, wellness, výlety a provoz cyklobusů. Mezi nejčastěji hledané turistické cíle pak patřila Masarykova Chata, Šerlich, Pastviny a Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Neratově. Kromě domácího Královéhradeckého a Pardubického kraje bylo nejvíce vyhledávaných dotazů z kraje Olomouckého, Jihomoravského a Libereckého.

Prakticky stejné výrazy ve spojení s Orlickými horami vyhledávají i uživatelé na Seznam.cz.

Motivace k návštěvě regionu a cílená reklama na turisty

Na webu Turistika.cz sdílejí zkušení turisté své zážitky a praktické informace z cest. V červenci a srpnu letošního roku web Turistika.cz navštívilo 1 085 000 uživatelů, kteří zde zobrazili 5 354 000 stránek. Více než 3 000 bloggerů a přispěvatelů vložilo na Turistika.cz už 90 000 příspěvků. Z regionu Orlických hor a Podorlicka jich je více než 1680.

"Reklamní kampaň na Turistika.cz měla za cíl zviditelnit region Orlické hory a Podorlicko, včetně vybraných turistických produktů. Zároveň zviditelnit partnery destinace pomocí cílené regionální reklamy a přivést turisty na web Mojeorlickehory.cz. Nám se podařilo i trochu pomoci se SEO a zvýšit tak organickou návštěvnost webu destinace z vyhledávačů a vše přesně změřit" ... popisuje realizaci propagace Jirka Pilnáček, ředitel Turistika.cz.

V létě hledali čtenáři webu Turistika.cz informace a inspiraci pro návštěvu Orlických hor převážně z 350ti tipů na výlet a pěších tras. Více než 70 000 uživatelů si zobrazilo téměř 250 000 stránek s příspěvky a tipy z Orlických hor. Zřejmě teplé letní počasí zařadilo aquapark v Ústí nad Orlicí (5 000 shlédnutí) a přehradu Pastviny (3 000 shlédnutí) mezi nejčtenější turistické cíle. Jen o něco málo měla obec Potštejn s hradem a zámkem stejného jména. Následovaly je pak další hrady zámky, které jsou součástí turistického produktu Zámky na Orlici - česká Loira. Ten mimochodem přinesl loni destinaci Orlické hory a Podorlicko vítězství v mezinárodní soutěži o excelentní destinaci cestovního ruchu EDEN. Nejoblíbenější trasy jsou po hřebenech Orlických hor a za památkami podél řeky Orlice. Právě tudy také vede tradiční, květnový Pochod přes tři hrady s pravidelnou účastí okolo 10 000 turistů. Registrovaní uživatelé stránek Turistika.cz zařadili destinaci Orlické Hory a Podorlicko ve službě Moje oblíbené do TOP 10 turistických regionů. Turistické žebříčky najdete na stránce https://www.turistika.cz/zebricky.

Návštěvnost regionu a služeb svých partnerů podpořila destinační společnost i partnerstvím projektu Turistika pro život, který motivuje turisty k návštěvě zajímavých míst. Za potvrzení návštěvy místa fotkou nebo odesláním své polohy získají turisté soutěžní body, za které si pak následně mohou vybrat odměnu. Navštívená místa pak mají přehledně zobrazena ve svém Deníku turisty. Přehled počtu návštěv turistických cílů najdete zde: https://www.turistika.cz/zebricky/nejvice-navstev.

Letní propagaci shrnuje ředitelka DSOHP Eva Vaníčková: "Propagace pomohla nejen ke zvýšení povědomí o celém regionu a službách v něm, ale přivedla konkrétní návštěvníky. Zároveň se reklama pozitivně projevila na návštěvnosti stránek destinace Mojeorlickehory.cz. Letošní léto byla návštěvnost o 20% vyšší oproti létu 2017. Od ledna stránky navštívilo přes 80 000 uživatelů. 12% z nich tvořili turisté ze zahraničí. Nejvíce z Polska a Německa. Výrazný růst až o 150% tvořili návštěvníci stránek ze Švýcarska a Francie."

Kontakt:

Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko

Mgr. Eva Vaníčková, ředitelka

tel: 774 125 014, e-mail: vanickova@dsohp.cz, www: https://www.dsohp.cz 

Ve světě je pojem Slow tourism nebo také Slow travel již zcela běžný. Inspirací se stali spisovatelé cestopisů z 19. století, kteří se stavěli proti neustálému zrychlování doby. Pojem Slow tourism můžeme volně přeložit jako pomalé cestování. Turisté, kteří vyhledávají tento typ cestování, se nehoní za tím, aby viděli co nejvíce. Očekávají méně a...

Na diskusním kulatém stole o Zpřístupnění cestování pro zdravotně a jinak znevýhodněné osoby, který pořádala agentura CzechTourism, se sešli zástupci organizací znevýhodněných, státní správy a destinačních společností, aby otevřeli debatu o tom, jak turisticky zpřístupnit Česko pro lidi s pohybovým omezením, pro neslyšící a pro nevidomé.

Čtvrtý ročník konference Travelevoution se nově uskuteční 17. ledna 2020 v rámci veletrhu Regiontour na brněnském výstavišti. Platforma Travelbakers, která se věnuje vzdělávání v cestovním ruchu a která konferenci realizuje, připojí konferenci k největšímu veletrhu cestovního ruchu na Moravě.

(Praha, 29. 11. 2019) Zlínsko a Luhačovicko zvítězilo s projektem "Well, well ... Lázně Luhačovice" v národním kole soutěže "European Destination of Excellence" 2019 (EDEN), kterou organizuje Evropská komise. Letošním tématem EDEN 2019, který pomáhá zviditelnění dosud neobjevených evropských regionů, bylo právě lázeňství a zdravý životní styl....

Praha, 25. listopadu 2019. Po úspěšném partnerství k výročí architektonické školy Bauhaus pokračují Německá turistická centrála (DZT) a CNN International Commercial (CNNIC) na společné cestě za objevováním německé historie s Great Big Story. Kampaň, která byla zahájena v předvečer 30. výročí pádu Berlínské zdi, poskytuje velké množství vhledů...

Nejčastějšími návštěvníky jižních Čech jsou Pražáci a Středočeši. Mezi cizinci, kteří si jihočeský region vybírají jako cílovou turistickou destinaci, pak převažují Němci a Rakušané. Vyplývá to z výsledků nedávno zveřejněné analytické studie Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) zpracované ve spolupráci se společnostmi T-Mobile Czech Republic...