Zájem turistů o Orlické hory a Podorlicko stále roste

19.09.2018

Rychnov nad Kněžnou, 17.9.2018. Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko (DSOHP) je organizací oblastního destinačního managementu, která se již brzy zařadí do sítě certifikovaných společností pod Agenturou CzechTourism. Členskou základnu tvoří zástupci samospráv a podnikatelů. Právě počtem spolupracujících podnikatelů se organizace řadí na špici v republice. Společně se podílejí na propagaci regionu, služeb a produktů v oboru cestovní ruch.

Letošní propagace turistické oblasti Orlické hory a Podorlicko probíhala na internetu a v rádiích, a byla podpořena i stále oblíbeným tiskem, účastí na prezentačních akcích a veletrzích nebo novou letní motivační hrou po Zámcích na Orlici. Téměř půlminutový spot měl za cíl oslovit turisty v okolních regionech. Reklamní kampaň na internetu probíhala mimo jiné i na největším komunitním webu pro turisty - Turistika.cz a na sociálních sítích.

Jak hledají turisté Orlické hory na google.com

Podle služby Google Trends si turisté region Orlických hor pro své výlety i dovolené vyhledávali na internetu více než v předchozích letech. Mezi nejvíce hledané obce patřily Deštné v Orl. Horách, Rokytnice a Říčky, následované Bartošovicemi a Žamberkem. Z pohledu aktivit to bylo ubytování, wellness, výlety a provoz cyklobusů. Mezi nejčastěji hledané turistické cíle pak patřila Masarykova Chata, Šerlich, Pastviny a Kostel Nanebevzetí Panny Marie v Neratově. Kromě domácího Královéhradeckého a Pardubického kraje bylo nejvíce vyhledávaných dotazů z kraje Olomouckého, Jihomoravského a Libereckého.

Prakticky stejné výrazy ve spojení s Orlickými horami vyhledávají i uživatelé na Seznam.cz.

Motivace k návštěvě regionu a cílená reklama na turisty

Na webu Turistika.cz sdílejí zkušení turisté své zážitky a praktické informace z cest. V červenci a srpnu letošního roku web Turistika.cz navštívilo 1 085 000 uživatelů, kteří zde zobrazili 5 354 000 stránek. Více než 3 000 bloggerů a přispěvatelů vložilo na Turistika.cz už 90 000 příspěvků. Z regionu Orlických hor a Podorlicka jich je více než 1680.

"Reklamní kampaň na Turistika.cz měla za cíl zviditelnit region Orlické hory a Podorlicko, včetně vybraných turistických produktů. Zároveň zviditelnit partnery destinace pomocí cílené regionální reklamy a přivést turisty na web Mojeorlickehory.cz. Nám se podařilo i trochu pomoci se SEO a zvýšit tak organickou návštěvnost webu destinace z vyhledávačů a vše přesně změřit" ... popisuje realizaci propagace Jirka Pilnáček, ředitel Turistika.cz.

V létě hledali čtenáři webu Turistika.cz informace a inspiraci pro návštěvu Orlických hor převážně z 350ti tipů na výlet a pěších tras. Více než 70 000 uživatelů si zobrazilo téměř 250 000 stránek s příspěvky a tipy z Orlických hor. Zřejmě teplé letní počasí zařadilo aquapark v Ústí nad Orlicí (5 000 shlédnutí) a přehradu Pastviny (3 000 shlédnutí) mezi nejčtenější turistické cíle. Jen o něco málo měla obec Potštejn s hradem a zámkem stejného jména. Následovaly je pak další hrady zámky, které jsou součástí turistického produktu Zámky na Orlici - česká Loira. Ten mimochodem přinesl loni destinaci Orlické hory a Podorlicko vítězství v mezinárodní soutěži o excelentní destinaci cestovního ruchu EDEN. Nejoblíbenější trasy jsou po hřebenech Orlických hor a za památkami podél řeky Orlice. Právě tudy také vede tradiční, květnový Pochod přes tři hrady s pravidelnou účastí okolo 10 000 turistů. Registrovaní uživatelé stránek Turistika.cz zařadili destinaci Orlické Hory a Podorlicko ve službě Moje oblíbené do TOP 10 turistických regionů. Turistické žebříčky najdete na stránce https://www.turistika.cz/zebricky.

Návštěvnost regionu a služeb svých partnerů podpořila destinační společnost i partnerstvím projektu Turistika pro život, který motivuje turisty k návštěvě zajímavých míst. Za potvrzení návštěvy místa fotkou nebo odesláním své polohy získají turisté soutěžní body, za které si pak následně mohou vybrat odměnu. Navštívená místa pak mají přehledně zobrazena ve svém Deníku turisty. Přehled počtu návštěv turistických cílů najdete zde: https://www.turistika.cz/zebricky/nejvice-navstev.

Letní propagaci shrnuje ředitelka DSOHP Eva Vaníčková: "Propagace pomohla nejen ke zvýšení povědomí o celém regionu a službách v něm, ale přivedla konkrétní návštěvníky. Zároveň se reklama pozitivně projevila na návštěvnosti stránek destinace Mojeorlickehory.cz. Letošní léto byla návštěvnost o 20% vyšší oproti létu 2017. Od ledna stránky navštívilo přes 80 000 uživatelů. 12% z nich tvořili turisté ze zahraničí. Nejvíce z Polska a Německa. Výrazný růst až o 150% tvořili návštěvníci stránek ze Švýcarska a Francie."

Kontakt:

Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko

Mgr. Eva Vaníčková, ředitelka

tel: 774 125 014, e-mail: vanickova@dsohp.cz, www: https://www.dsohp.cz 

ČTK vysílá ve středu 1. července od 12:30 v servisu PROTEXT VIDEO přímý přenos z tiskové konference při příležitosti zahájení nového programu na podporu českých lázní COVID - Lázně, které se osobně zúčastní ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová, náměstek Sekce regionálního rozvoj Davida Koppitz a ředitel agentury CzechTourism Jan Herget.

Do letošního 9. ročníku udílení cen o nejoblíbenější hotel roku Czech Hotel Awards 2020 se zapojilo více než 1200 hotelů. Posláním organizátorů je vytvoření zodpovědné platformy, která propojuje, oceňuje a podporuje všechny hoteliéry přistupující ke svému podnikání s otevřenou myslí a láskyplným srdcem. Tato vize nabývá zejména v současném dění na...

Chce-li mít cestovní ruch, který se podílí zhruba třemi procenty na tvorbě hrubého domácího produktu (HDP), v době po koronavirové pandemii šanci na přežití, potřebuje vlastní zákon. Podobný, jako mají například v sousedním Rakousku. Shodli účastníci první odborné on-line konference cestovního ruchu Travelcon 2020, která uskutečnila minulý týden v...

Vůbec první on-line konferenci cestovního ruchu v Česku uvede ve čtvrtek 23. a v pátek 24. dubna Jihočeská centrála cestovního ruchu. Čtvrtý ročník Travelcon se měl uskutečnit na českobudějovickém výstavišti, okolnosti donutily pořadatele přesunout se do virtuálního prostředí. Na dvoudenní program nabitý přednáškami už je registrováno více než...

VÝCHODNÍ MORAVA - Jak podpořit odvětví cestovního ruchu? To bylo v posledních týdnech náplní práce téměř všech kompetentních institucí z oblasti cestovního ruchu, které společně s aktéry cestovního ruchu zformulovaly požadavky, které byly ve formě "záchranného plánu" předloženy Vládě ČR. Nouzový stav v ČR byl zatím prodloužen do 30. 4. 2020. Nově...