Význam blogerů pro cestovní ruch

15.11.2018

Co je to blog

Blog se dá definovat jako webový deník s příspěvky autora - blogera o všem, co ho baví, zajímá nebo k čemu chce vyjádřit svůj názor. Blogy se zakládají z různých důvodů,

Nejčastěji jsou pro blogování využívány tzv blogovací platformy, např.: blogger.com, livejournal.com, tumblr.com nebo word press, na kterém běží více než 75 mil webů a blogů. Zajímavostí je, že každý měsíc uživatelé wordpressu produkují 69,5 milionu nových příspěvků! Z českých služeb se využívají: blog.cz, bloguje.cz nebo webnode.cz.

Klíčem k úspěchu jakékoliv obsahové internetové stránky jsou unikátní informace, kterou čtenáři jinde nenajdou. Autoři oblíbených blogů jsou oborově specializovaní a originálním obsahem doplněným svými zkušenostmi a názory si budují početné publikum, hladové po dalším obsahu. Stránky Statista.com uvádějí, že jen v USA je 30 mil blogerů, kteří alespoň jednou za měsíc přidají na svůj blog nový příspěvek.

Cestovatelské blogy a deníky

Nejčastěji jsou autory zkušení turisté a cestovatelé, kteří své výlety a cesty podnikají za účelem poznání určité destinace (nejčastěji několik destinací), a získání přitom jedinečných a užitečných zkušeností, o které se poté podělí s ostatními v podobě článku, fotek a videí. Pro čtenáře mají největší hodnotu praktické rady, tipy a recenze blogera. Něčí zážitek a zkušenost je nenahraditelná informace, obzvláště při cestování.

Největší platforma v České Republice, kde turisté a cestovatelé sdílejí své zkušenosti je web Turistika.cz. Více než 3 000 blogerů zde publikuje své články. Najdete zde 90 000 tipů na výlet, cestopisů, praktických rad, turistických cílů nebo třeba recenzí vybavení pro cestovatele.

Význam blogerů a sdílení zkušeností v cestovním ruchu

Vzhledem k tomu, že produktem cestovního ruchu je služba, kterou nelze vyzkoušet dopředu, lidé chtějí vědět co od této služby (výletu, pobytu, zájezdu) mohou očekávat, a proto začínají s hledáním informací na Internetu. World Travel Monitor uvádí, že 75 % mezinárodních cestujících při plánování svého zájezdu hledají informace na internetu a využívají mnohem častěji recenzní stránky jako TripAdvisor, cestovatelské blogy a fóra než velké sociální sítě jako Facebook apod.

Většina blogerů nedoporučuje něco čemu sám nedůvěřuje nebo co se mu neosvědčilo, což dělá blogera autentickým a spolehlivým zdrojem informací. Články zkušených turistů nebo cestovatelů čtou lidé, kteří chtějí cestovat. "Recenzní stránky a cestovatelské blogy/fora jsou nejvíce ovlivňující sociální media z hlediska plánování výletu, dovolené a nákupu zájezdu, zejména destinací a ubytování, zatímco sociální sítě nejsou příliš populární ". (World Travel Trends Report, 2015)

Průlom nezájmu organizací a destinačních společností o spolupráci

V roce 2008 začali na Turistika.cz přidávat první turisté a cestovatelé své články. Během dvou let už tipů na výlet, tras a cestopisů byly tisíce. V roce 2010 pak rady a zkušenosti turistů na Turistika.cz vyhledalo 2 000 000 uživatelů internetu (třetina tehdejší internetové populace).

Zájem o blogery a aktivní autory příspěvků na Turistika.cz projevily téměř všechny národní turistické centrály z okolních zemí. Pravidelně využívají tyto organizace platformu Turistiky i pro svůj cestovatelský blog a. získávají své pravidelné čtenáře.

Díky mezinárodní konferenci TBEX 2018 v Ostravě už začaly s blogery spolupracovat další české organizace. Dle titulků zpravodajských webů slaví úspěchy!

zdroje: blogging.com, netmonitor.cz, World Travel Monitor

autor: Jirka Pilnáček

Turistika.cz

3 000 aktivních přispěvatelů  /  58 000 registrovaných uživatelů  /  90 000 článků

Praktické služby uživatelům stránek Turistika.cz: 

  • Deník turisty, 
  • Moje oblíbené, 
  • Odměny a praktické funkce pro přispěvatele/blogery
  • Žebříčky a přehledy: aktivních přispěvatelů, zajímavých míst a regionů dle hodnocení nebo počtu návštěv 

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) dokončila klíčový materiál, který se má stát pro všechny zainteresované subjekty návodem postupu a směru rozvoje Vltavy jako jednoho turistického produktu od pramene na šumavské Kvildě až po labský soutok u Mělníka. Hlavním, společným a sjednocujícím cílem nové "vltavské bible" je zvýšení návštěvnosti,...

Hostitelem letošního výročního incomingového workshopu Czech Republic Travel Trade Day (TTD) bude Jihočeský kraj. Akce, jejímž cílem je posílit příjezdový cestovní ruch a podpořit destinační značku "Czech Republic Land of Stories" v zahraničí, se uskuteční ve dnech 8. a 9. dubna v českobudějovickém Clarion Congress Hotelu. Tato jedinečná "business...