Význam blogerů pro cestovní ruch

15.11.2018

Co je to blog

Blog se dá definovat jako webový deník s příspěvky autora - blogera o všem, co ho baví, zajímá nebo k čemu chce vyjádřit svůj názor. Blogy se zakládají z různých důvodů,

Nejčastěji jsou pro blogování využívány tzv blogovací platformy, např.: blogger.com, livejournal.com, tumblr.com nebo word press, na kterém běží více než 75 mil webů a blogů. Zajímavostí je, že každý měsíc uživatelé wordpressu produkují 69,5 milionu nových příspěvků! Z českých služeb se využívají: blog.cz, bloguje.cz nebo webnode.cz.

Klíčem k úspěchu jakékoliv obsahové internetové stránky jsou unikátní informace, kterou čtenáři jinde nenajdou. Autoři oblíbených blogů jsou oborově specializovaní a originálním obsahem doplněným svými zkušenostmi a názory si budují početné publikum, hladové po dalším obsahu. Stránky Statista.com uvádějí, že jen v USA je 30 mil blogerů, kteří alespoň jednou za měsíc přidají na svůj blog nový příspěvek.

Cestovatelské blogy a deníky

Nejčastěji jsou autory zkušení turisté a cestovatelé, kteří své výlety a cesty podnikají za účelem poznání určité destinace (nejčastěji několik destinací), a získání přitom jedinečných a užitečných zkušeností, o které se poté podělí s ostatními v podobě článku, fotek a videí. Pro čtenáře mají největší hodnotu praktické rady, tipy a recenze blogera. Něčí zážitek a zkušenost je nenahraditelná informace, obzvláště při cestování.

Největší platforma v České Republice, kde turisté a cestovatelé sdílejí své zkušenosti je web Turistika.cz. Více než 3 000 blogerů zde publikuje své články. Najdete zde 90 000 tipů na výlet, cestopisů, praktických rad, turistických cílů nebo třeba recenzí vybavení pro cestovatele.

Význam blogerů a sdílení zkušeností v cestovním ruchu

Vzhledem k tomu, že produktem cestovního ruchu je služba, kterou nelze vyzkoušet dopředu, lidé chtějí vědět co od této služby (výletu, pobytu, zájezdu) mohou očekávat, a proto začínají s hledáním informací na Internetu. World Travel Monitor uvádí, že 75 % mezinárodních cestujících při plánování svého zájezdu hledají informace na internetu a využívají mnohem častěji recenzní stránky jako TripAdvisor, cestovatelské blogy a fóra než velké sociální sítě jako Facebook apod.

Většina blogerů nedoporučuje něco čemu sám nedůvěřuje nebo co se mu neosvědčilo, což dělá blogera autentickým a spolehlivým zdrojem informací. Články zkušených turistů nebo cestovatelů čtou lidé, kteří chtějí cestovat. "Recenzní stránky a cestovatelské blogy/fora jsou nejvíce ovlivňující sociální media z hlediska plánování výletu, dovolené a nákupu zájezdu, zejména destinací a ubytování, zatímco sociální sítě nejsou příliš populární ". (World Travel Trends Report, 2015)

Průlom nezájmu organizací a destinačních společností o spolupráci

V roce 2008 začali na Turistika.cz přidávat první turisté a cestovatelé své články. Během dvou let už tipů na výlet, tras a cestopisů byly tisíce. V roce 2010 pak rady a zkušenosti turistů na Turistika.cz vyhledalo 2 000 000 uživatelů internetu (třetina tehdejší internetové populace).

Zájem o blogery a aktivní autory příspěvků na Turistika.cz projevily téměř všechny národní turistické centrály z okolních zemí. Pravidelně využívají tyto organizace platformu Turistiky i pro svůj cestovatelský blog a. získávají své pravidelné čtenáře.

Díky mezinárodní konferenci TBEX 2018 v Ostravě už začaly s blogery spolupracovat další české organizace. Dle titulků zpravodajských webů slaví úspěchy!

zdroje: blogging.com, netmonitor.cz, World Travel Monitor

autor: Jirka Pilnáček

Turistika.cz

3 000 aktivních přispěvatelů  /  58 000 registrovaných uživatelů  /  90 000 článků

Praktické služby uživatelům stránek Turistika.cz: 

  • Deník turisty, 
  • Moje oblíbené, 
  • Odměny a praktické funkce pro přispěvatele/blogery
  • Žebříčky a přehledy: aktivních přispěvatelů, zajímavých míst a regionů dle hodnocení nebo počtu návštěv 

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Stále více Čechů tráví Štědrý den či Silvestra mimo domov. Vyplývá to z aktuálních statistik cestovní agentury Invia, podle kterých odjede na letošní svátky do zahraničí o pětinu více lidí než vloni. Zájem mají cestovatelé především o zájezdy do teplých krajin, například ve Spojených arabských emirátech oslaví Štědrý den téměř šestkrát více osob...

Praha, 22. listopadu 2018 - Na kontraktačním veletrhu CZECH TRAVEL MARKET 2018 se sejdou nejvýznamnější české i zahraniční cestovní kanceláře, agentury, dopravci, hoteliéři nebo poskytovatelé služeb a další subjekty z oboru cestovního ruchu. Představí se také ty nejlepší národní workshopy z Maďarska, Slovenska nebo Polska. V areálu PVA EXPO PRAHA...