Nejen čeští turisté stále častěji vyhledávají Německo pro své pobyty a dovolené

24.11.2017

Hamburk - Mini park, nejoblíbenější turistický cíl Německa
Hamburk - Mini park, nejoblíbenější turistický cíl Německa

Od ledna do září bylo dle předběžných údajů Spolkového statistického úřadu v ubytovacích zařízeních s deseti a více lůžky zaznamenáno celkem 65,3 mil. přenocování zahraničních hostů, což je o čtyři procenta více než ve stejném období loňského roku.

Impuls růstu z České republiky

Destinace Německo je také u hostů z České republiky stále oblíbenější: jen v srpnu vzrostl počet přenocování o 5,1 %, od ledna do srpna 2017 bylo hlášeno celkem 801 342 přenocování českých hostů, což je o 4,7 % více než loni. "Turistická země Německo představuje velmi atraktivní destinaci pro české turisty, a to především díky své pestré nabídce atrakcí, dobré dostupnosti, výborné infrastruktuře a v neposlední řadě také díky skvělému poměru cen a kvality služeb," vysvětluje Jan Pohaněl, vedoucí zastoupení Německé turistické centrály (DZT) pro Českou republiku. V žebříčku nejvýznamnějších zdrojových trhů pro německý incoming se Česko drží mezi evropskými zeměmi na 12. příčce.

Propagace Německa a téma pro rok 2018 - Kulinářské Německo

V letošním roce spustila Německá turistická centrála (DZT) novou komunikační kampaň. Pod heslem #GermanySimplyInspiring bude do konce roku na všech dostupných kanálech v oblasti online a sociálních médií ve vyšší míře představovat tipy na výlety, akce a turistické zajímavosti všech 16 spolkových zemí.

Německá turistická centrála (DZT) kontinuálně rozvíjí své aktivity a propagaci destinace Německo na sociálních sítích po celém světě. Aktuálně spravuje DZT celkem 30 kanálů: Na Facebooku se prezentuje ve struktuře global page ve 20 zemích, na Twitteru je aktivní na šesti účtech - na obou sítích se také nachází kanál pro tisk. Dále je DZT přítomna na Instagramu, YouTube, Pinterestu, Sina Weibo a WeChatu.

Kulinářské zážitky jako způsob života - Pravidelné farmářské trhy jsou stejně jako food festivaly a akce food-trucků pevnou součástí dnešního městského života, stále více gastronomů se snaží svou nabídku stavět na základě regionálních a sezónních produktů či tradičních receptur, aby mohli nabídnout chutnou místní kuchyni. V průběhu celého roku návštěvníci z celého světa autenticky zažijí německou kulturu jídla a pití také na tradičních lidových slavnostech.

Pestrá nabídka od michelinských restaurací po streetfood - Jednou až třemi hvězdami je aktuálně v průvodci Michelin hodnoceno 300 restaurací v Německu, to je více než kdy dříve. V mezinárodním srovnání to jen dokládá pokrok německé špičkové gastronomie. Přitom každodenní kulinářský život v Německu je sám o sobě také mezinárodní: vedle tradiční německé kuchyně do nabídky podniků od luxusních restaurací po levná bistra pronikají středomořské, orientální či asijské vlivy.

Pití s požitkem - Víno i pivo platí za rovnocenné německé národní nápoje s vysokým mezinárodním uznáním. Vinařský institut DWI nabízí znalcům vín z celého světa možnost poznat tradici vinařského řemesla ve 13 vinařských oblastech, nebo si nechat poradit od expertů uznávaných vinoték. Vinařské stezky navíc spojují aktivní dovolenou s požitkem. Hosté si zde vychutnají ty nejkrásnější pohledy na vinařské regiony. Díky takzvaným DWI-RieslingLounges představí institut německá vína ve spolupráci s vybranými gastronomy i mimo vinařské oblasti.

TOP 100 nejoblíbenejších míst, památek, služeb a aktivit pro turisty

Téměř 32 000 turistů z více než 60 zemí cestujících do Německa hlasovalo pro nejhezčí místa. Tak vznikl praktický přehled a inspirace pro další návštěvníky. Na 1. místě se umístil Kouzelný svět miniatur v Hamburku - malý velký svět. Druhou příčku obsadil Europa Park v Rustu - absolutní vrchol mezi německými zábavními parky. Třetí místo patří zástupci památek Neuschwansteinu - pohádkový zámek Německa. Kompletní přehled najdete na stránce www.germany.travel/cz/mesta-kultura/top-100/germany-travel-attractions.html

O DZT

Německá turistická centrála (DZT) je německým národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a energie zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. DZT vyvíjí a komunikuje strategie a produkty, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa. K tomu provozuje 32 zahraničních zastoupení po celém světě. Bližší informace najdete v našem online tiskovém centru na www.germany.travel/presse.