Destinační marketing v praxi - kampaň Garda Trentino

10.11.2017

Na internetovém portál Turistika.cz, kde sdílí své zážitky a zkušenosti z cest více než 3 000 aktivních přispěvatelů / bloggerů proběhla letní reklamní kampaň regionu Garda Trentino. Cílem bylo posílení povědomí o regionu, příležitostí pro aktivní trávení volného času a možnosti ubytování v kempech.

Strategii komunikace nastavil Jiří Pilnáček, na principu moderního digitálního marketingu, který v České republice provozuje unikátní platforma pro turisty a cestovatele - web Turistika.cz.

1. Profil a region na Turistika.cz

Regionu Garda - Trentino jsme vytvořili samostatný profil bloggera - přispěvatele. Čtenáři stránek tak mohli začít sledovat nové články a příspěvky, případně z profilu mohli přejít na sdalší samostatnou komunikaci regionu na sociálních sítích (FB, Youtube, atd). Dále jsme na webu založili samostatný region / turistickou oblast Garda - Trentino, do které mohli své příspěvky, zážitky a zkušenosti sdílet další turisté a cestovatelé. Díky funkcí na webu - OBLÍBENÉ začali lidé pravidelně odebírat každý týden novinky z regionu.

2. Regionálně cílená reklama a podpora partnerů destinace - prodej služeb

Na hlavní stranu regionu Garda - Trentino a do obsahu stránek z regionu jsme umístili reklamní banner regionu s proklikem na oficiální web, reprezentativní video regionu a odkazy na tématické sekce oficiálního webu + odkazy na služby v regionu (tím jsme zajistili podporu partnerů destinace - výkonová část marketingové kampaně) 

Požadavek klienta byl komunikovat kempy a jejich nabídku. Umístili jsme proto vybrané kempy - partnery destinace do tématické sekce Camping

V rámci reklamní kampaně měl klient i 100 000 zobrazení obrandování stránek Turistika.cz

  • Statistika obrandování: 120 000 zobrazení, 1 400 kliků
  • Statistika regionální reklamy: 35 000 zobrazení, 105 kliků


3. Články, pravidelná komunikace, sdílení na FB, newslettery

V termínu květen - září jsme pravidelně přidávali na web články o regionu (o památkách, aktivitách pro turisty, o službách v regionu pro návštěvníky nebo pro aktivní / sportovní trávení volného času), praktické informace i konkrétní nabídky / balíčky služeb pro pobyt v destinaci. 

Součástí komunikace byl i direct mail na 55 000 registrovaných turistů a cestovatelů.

  • Na web jsme v uvedeném termínu přidali 38 článků .... >> ukázat
  • Každý měsíc jsme do našeho newsletteru Turistika.cz (pro cca 45 000 odběratelů) přidali sekci s logem regionu a vybrali do ní 4 články
  • Na facebook turistika.cz jsme sdíleli 35 článků, se kterými bylo osloveno více než 200 000 lidí, na detail článku článků z nich prokliklo zatím 4 633   

Náklady na realizaci reklamní kampaně:

  • překlad článků, výroba bannerů, direct mailu, 900 Euro
  • umístění článků na Turistika.cz, do newsletteru, na FB, zobrazování reklamních bannerů, reklama v tématických sekcích, 3 150 Euro