Analýza dovolených na léto 2018: 60 % Čechů si dopřává all inclusive, více utrácejí i za ubytování

13.04.2018

Hlavní vlna prodeje výhodných First Minute dovolených je u konce. O nákup dovolené s předstihem přitom měli Češi letos enormní zájem, dle údajů cestovní agentury Invia vzrostla poptávka ve srovnání s loňským rokem o více než 70 %. Typickým rysem letošních dovolených je zaměření turistů na kvalitnější služby. Čeští turisté se nebojí investovat do vícehvězdičkových hotelů ani letecké dopravy, 60 % z cestovatelů si zakoupilo zájezd s all inclusive službami.

Oblast, ve které se větší chuť Čechů investovat do dovolené projevuje nejvíce, je ubytování. Zatímco loni vévodily poptávce tříhvězdičkové hotely, letos Češi prozatím preferují hotely čtyřhvězdičkové. Ty v rámci nákupu First Minute dovolených u cestovní agentury Invia upřednostnilo 36 % cestujících. Průměrná cena pobytu na osobu v této kategorii činí 15 713 korun. "Stále populárnější jsou také šesti a sedmihvězdičkové hotely, které jsou typické například pro Spojené arabské emiráty. Celková poptávka po pěti a více hvězdičkových hotelech pak oproti loňsku vzrostla prozatím o sedm procentních bodů," komentuje vývoj Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou v prodeji dovolených přes internet. Cena dovolené v pěti nebo vícehvězdičkovém hotelu dosahuje průměrně 18 634 korun na osobu.

Zájem o all inclusive i cestu letadlem oproti loňsku vzrostl

Ani v případě stravování na sobě tuzemští turisté nešetří. Nejčastěji, až v 60 % případů, volí dovolenou s all inclusive službami. Vloni přitom all inclusive dovolené volilo zhruba 40 % cestovatelů. Druhým nejvyhledávanějším typem zájezdů jsou zájezdy s polopenzí, které pořídilo 19 % zákazníků cestovní agentury Invia. Celkem 14 % Čechů si pak v rámci First Minute nabídky vybralo dovolenou bez stravy.

V oblasti dopravy u Čechů stejně jako v loňské sezóně vede cestování letadlem. "Zájem o leteckou dopravu meziročně narostl. Letos dávají letadlu přednost dokonce téměř tři čtvrtiny všech cestujících. Za letecký zájezd na léto utratili v průměru 16 140 korun na osobu," doplňuje Michal Tůma z cestovní agentury Invia, jež nabízí tisíce zájezdů na letní sezónu. Po vlastní ose na dovolenou vyrazí 20 % turistů, zhruba 7 % nakupujících pak volilo cestu autobusem.

Řecko je stále na špici, zájem o Egypt roste

Zatímco při výběru služeb na dovolené se nákupní chování Čechů mění, žebříček oblíbených cílových lokalit zůstává letos téměř stejný. Nejvyhledávanější destinací v rámci First Minute dovolených zůstává tradičně Řecko, následováno je Bulharskem a Chorvatskem. Do jedné z těchto tří nejpopulárnějších zemí vyrazí téměř polovina turistů. Skokanem sezóny se stal Egypt, který pro svou dovolenou zvolilo prozatím 11 % turistů. Pětici nejpopulárnějších dovolenkových cílů poté uzavírá Turecko, jež se podobně jako Tunisko těší stále větší oblibě. Za letní dovolenou koupenou s předstihem zaplatili tuzemští turisté průměrně 13 609 korun na osobu.


O společnosti Invia.cz, a. s.

Společnost Invia.cz, a. s., je největší cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i Last Minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Díky svým kvalitním službám má cestovní agentura Invia již více než 1 500 000 spokojených klientů. Invia navíc poskytuje unikátní pojištění Faktor 100, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Díky svým službám zajistila Invia klientům možnost nejbezpečnějšího nákupu dovolené na českém trhu.

Webové stránky www.invia.cz byly v roce 2012 vyhodnoceny jako absolutní vítěz soutěže WebTop100 v kategorii Obchod a služby a zároveň oceněny 1. místem v kategorii Cestovní ruch. V prestižní anketě TTG Travel Awards byla Invia v letech 2013 a 2014 oceněna jako nejlepší online prodejce.

Cestovní agentura je pro zákazníky dostupná nejen na internetu, ale i ve více než 100 kamenných klientských centrech ve městech po celém území České republiky. Invia má své zastoupení na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.

Kvalitní servis společnost svým zákazníkům zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a moderního brněnského call centra s vysoce kvalifikovanými prodejci.